Vid akutläge

Avlopp

Om du får stopp i avloppet kontaktar du Novo 070-491 74 07 vardagar kl. 7 till 16 eller Securitas 010-470 51 05 under övrig tid. Det finns en toalett i garageplanet i anslutning till hiss nr 17 som kan nyttjas fram till att problemet blir avhjälpt. Bra att ha om man väntar med att larma till ordinarie arbetstid.

Utelåst

Det finns ingen huvudnyckel som går till alla lägenheter. Om du blir utelåst från din lägenhet kontaktar du låssmed. Ett annat alternativ är att man har en nyckel hos någon där man kan hämta den vid behov.

Vårt elektroniska låssystem har batteribackup för cirka en timme vid elavbrott. Om stoppet varar längre kommer ytterdörren att låsas upp manuellt. Om så inte har skett kontaktar du Novo 070-491 74 07 vardagar kl. 7 till 16 eller Securitas 010-470 51 05 under övrig tid. Om entrédörren inte går att öppna och det inte beror på elavbrott, ska du felanmäla på vanligt sätt och så länge använda dörren bredvid garageporten.

Hissar

I hissarna finns en larmknapp som skall användas om man fastnar i hissen. Knappen går till en larmklocka som ljuder på entréplan. Om du hör larmklockan eller på annat sätt konstaterar att någon är fast i hissen ska du ringa direkt till Kone 077-150 00 00. Den som sitter fast kan också ringa direkt till Kone med egen telefon till larmnumret som också finns anslaget i hissen. 

Garageporten

Om garageporten inte öppnas finns det några enkla åtgärder man kan prova med. Se till att strömbrytaren på väggen till vänster om porten inifrån sett är i läge ”till”. Man kan också prova att trycka på knapp med pil uppåt på styrlådan till höger om strömbrytaren. Hjälper inget av detta ringer du Thomas på Novo 070-491 74 07 som avgör om han kan åtgärda problemet eller om han behöver kontakta företaget vi har serviceavtal med.